Babydoekjes

“Kijk eens wat ik gevonden heb.” Enthousiast stapt mijn man naar mijn zoon. Ik probeer mee te luisteren. Vang het woord babydoekjes op. Kan mijn oren niet geloven. Mijn man die het heeft over babydoekjes? Kent hij dat woord? Het gaat over een spectaculaire aanbieding: meer dan duizend doekjes voor maar.
“Wat? Ga jij die bestellen? Je hebt nog nooit babydoekjes gekocht. Is dat wel gezond? Wij gaan een washandje gebruiken en lauw water.”
“Zwitsal is toch een goed merk?” Als mijn mannen de deur uit zijn, kruip ik achter de computer en gaat de wereld van de doekjes voor mij open. De consumentenbond heeft een studie gepubliceerd van maar liefst twaalf bladzijden. Zestig verschillende doekjes zijn onderworpen aan een degelijke studie. De doekjes worden verdeeld in drie categorieën, afhankelijk van de ingrediënten. Ze krijgen een score van 0, 1 of 2. Het merk van mijn man prijkt met zes verschillende doekjes in de kolommen. Opvallend resultaat: “Zwitsal sensitive billendoekjes” krijgt een twee, omwille van het aantreffen van twee parabenen. Blijkt dat mijn man net deze doekjes besteld heeft. Hij is uit zijn lood geslagen, maar dat duurt niet lang, want probleemoplossend denken kan hij wel.
“We gebruiken ze zelf.” Laconiek rollen de woorden op tafel. De volgende dag overhandigt een vriendelijke meneer een grote doos.

De consumentenbond roept op om ervaringen te delen. Dat kan ik mijn man nog voorstellen.

5 Comments

  1. De baby moet nog geboren worden, maar de doekjes zijn reeds in omloop!
    Best eerst zelf uittesten, zo zijn de zachte babybilletjes zeker van het allerbeste. Met minder zijn die kleine hummeltjes niet meer tevreden .

Leave a Reply to Vee Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *